GYIK

Gyakran Ismételt Kérdések (GYIK):

- Mitől merül le az akksi?
- Ritkán használom az autót, olyan akkumulátort keresek, ami bírja az állást!
- A generátor feltölti az akkumulátort!
- Mi a különbség az olcsó és a drága akksi között?
- Miért csak fél év garancia van a motor és a munka akksikra?
- Az autómmal taxizok, vagy futárkodok!
- Mire vonatkozik a garancia?

- Zselés akku?

- Mi a különbség a gondozásmentes és a zártrendszerű akku között?

- Meddig fogja kibírni az akkumulátor?

- Nem indul az autóm!

- Miért nincs az akksin varázsszem? (kukucskáló)

- Felborult az akku, kifolyt a sav, mit kell beleönteni?

- Leejtettem az akkut és elrepedt az oldala. Meg lehet javítani?

- Lemerült az akku, töltöttem bele desztillált vizet, mégsem indul?

- Európai autóm van mégis bal pozitívos az akku!

- Miért kell nagyobb teljesítményű akku diesel autóhoz?

- Miért télen mennek tönkre az akkumulátorok?

- 44Ah-ás akku van az autómban, rakhatok-e bele nagyobbat?

- A gyári akku elment 8 évet, ez hogyan lehet?

- Miért nem lehet, illetve nagyon nehéz gyári akkumulátort kapni?

- Hogyan kell kicserélni az akkumulátort?

- 1 évet bírt az akkumulátor! Kifogtam valami rosszat?

- 45Ah-s akksim volt eddig, a generátor feltölti a nagyobb akkut is?

- Az akku tönkreteheti a generátort?

- Az akku néha indít, néha nem! Mi a baj?

- Olyan akkut keresek, aminek nagy az indítóárama!

- Meddig bírja még az akkumulátorom?

- Sokat állt az autóm, töltöttem az akksit, mégsem indít:

- Töltésnél ki kell szerelni az akkumulátort a gépkocsiból?

- Töltésnél ki kell csavarnom a dugókat? Nincsnek dugók!
- Meddig kell tölteni az akkumulátort?

- Mi a különbség olcsó és drága motorakku között?

- Miért kell desztillált vizet önteni az akkuba sav helyett?

Mitől merül le az akksi?

Ennek nagyon sok oka lehet. Pl.: valami lopja az áramot, nyugalmi állapotban nagy az autó áramfelvétele.

Okozói: Elektromos zárlat, rosszul bekötött elektromos rendszerek, stb. Kis hatékonysággal működő generátor, véletlenül égve maradt lámpa, bekapcsolt rádió, fogyasztó. Nem rendszeresen, esetleg rövid távokon használt autó.

 

Ritkán használom az autót, olyan akkumulátort keresek, ami bírja az állást!

Lehetőleg felsőkategóriás akkumulátort kell keresni, aminek alacsony az önkisülése. Viszont elkerülhetetlen, hogy ritka használat mellett az autó készenlétiáramfelvétele (stand by mód) meríti az akkut, így idővel minden akkumulátor töltésre szorul.

 

A generátor feltölti az akkumulátort!

A generátor sajnos nem tudja feltölteni az akkut, csak szinten tartani tudja. A generátor csak azt az áramot tölti vissza az akkuba, amit az előző indításnál elhasznált. Utána a feszültség szabályzó lekapcsol, és csepptöltésként szinten tartja az akkut. Ez azért van így, mert ha egy 100%-osan feltöltött akkumulátorral hosszú útra indulunk, és a feszültég szabályozó nem kapcsolná le a töltést, akkor az akku túltöltődne, azonnal tönkremenne, akár még fel is robbanhatna. Ha a generátorral akkut lehetne tölteni, nem lenne szükség akkumulátortöltőkre.  Az akku csak a motor elindítására szolgál, utána az összes fogyasztó áramellátását a generátor veszi át.
 

Mi a különbség az olcsó és a drága akksi között?

1. Az élettartamuk. Tapasztalat szerint egy olcsó akkumulátor 3-4 év után cserére szorul, a közép árkategóriás akku élettartama 4-5 év, a felsőkategóriás akku akár 6 évig, vagy még annál is tovább elmehet. Persze kivételek minden esetben vannak, hiszen nincs két egyforma akkumulátor, autó és felhasználási mód.

2. A drága akkumulátor esetében egy elismert, nívós márkát is meg kell fizetni, valamint a technikai fejlesztések is benne vannak az árban. Pl.: a Power Frame technológia, vagy a labirintus gázelvezetésű duplafedeles technológia.

Vásárlás előtt mérlegelni kell, hogy meddig akarja megtartani az autóját, hiszen 2 év garancia minden akkumulátorhoz jár, és minimum 3 évet még az alsó kategóriás akku is kibír.

 

Miért csak fél év garancia van a motor és a munka akksikra?

Sajnos szezonális használatuk miatt az akkumulátor sokszor fél évig is ki van vonva a forgalomból, és ha ez idő alatt nem gondozzuk (töltjük), hanem lemerülten tároljuk, az akkumulátor tönkremegy. Így a gyártó nem hajlandó fél évnél több garanciát vállalni az akkumulátorokra. A fél éves intervallumba az esetleges gyártási hiba maximum 2 hónap alatt jelentkezik, ekkor még időben van az ügyfél és tudja érvényesíteni a garanciát. Nincs olyan kereskedő, aki saját szakállára több időt vállalna a garanciára.
 

Az autómmal taxizok, vagy futárkodok!

Sajnos ez esetben csak fél év garancia van az akkumulátorra, mivel egy taxiként üzemelő autó, vagy bérautó esetében a felhasználó fél év alatt többet indítózik, mint egy normál autót használó 3 év alatt. Ezért még a felsőkategóriás akkumulátorok élete is csak 2 évre tehető taxi üzemmódban.
 

Mire vonatkozik a garancia?

A garancia elsősorban zárlatra, szakadásra, kapacitásgyengeségre és gyártási hibára vonatkozik. Lemerülésre nincs garancia! Ha az akkumulátor nem indít, először fel kell tölteni árammal, ha utána indít az akku, akkor az akksi jó, csak le volt merülve. Azonban, ha a feltöltés után is probléma van, akkor akkumulátoros szakemberhez kell fordulni.
 

Zselés akku?

Nem zselés, hanem zárt rendszerű. A zselés akku tévhit, amit a gyártók elhintettek. Léteznek kötött savas, úgynevezett AGM rendszerű akkumulátorok, amelyekben az üvegszálgyapotba fel van itatva a sav, így az akksiból eltűnik a folyékony elektrolit, de ezeket az akkumulátorokat leginkább csak a START-STOP rendszerű autókba ajánlják.
 

Mi a különbség a gondozásmentes és a zártrendszerű akku között?

A gondozásmentes akkumulátoroknak általában vannak dugói, de már Kálcium technológiás eljárással készültek. Ez azt jelenti, hogy évente egyszer, általában nyár végén, a nagy meleg után, tél előtti felkészítés céljából ellenőrizni lehet a savszintet, és ha kell desztillált vízzel pótolni lehet a hiányt. Általában 2 éven belül nem kell az akkumulátorhoz hozzányúlni. 2 év után is csak akkor szabad desztillált vizet önteni az akkuba, ha az cellákban lévő lemezeket nem lepi el a sav. Csak annyi folyadékkal szabad pótolni, hogy a folyadék éppen ellepje a lemezeket.  Ha teljesen tele töltik, akkor használat közben a felesleges folyadékot az akku a túlfolyón keresztül kinyomja, és a kifolyt folyadék szétmar mindent, amihez hozzáér.

A gondozásos akkunál a savszintet elméletileg 3 havonta ellenőrizni kell és folyadékkal minden esetben pótolni kell.

A zártrendszerű akkunál a savszint ellenőrzésére nincs lehetőség, így általában hölgyeknek vagy olyan uraknak ajánljuk, akik elfelejtik az akkumulátor időszakos ellenőrzését.
 

Meddig fogja kibírni az akkumulátor?

Ezt nehéz előre megítélni. „Ami biztos az a 3 év, a többi nap meg ajándék.” Nagyjából kiszámítható, hogy ha az előző akkumulátorral pl.: 5 évet ment el valószínűleg ezzel is el fog menni 4 évet az autó. Az élettartamot befolyásolja még az akkumulátor minőségbeli kategóriája (alsó, felső, közép kategória). Fontos tudnunk, hogy mindig az első (gyári) akkuval megy el az autó a legtovább. Ahogy öregszik a jármű, annál sűrűbben kell akkumulátort cserélni benne. Ez azért van így, mert az autóban lévő elektromos kábelek, indítómotor, generátor is öregszik, így az autó műszaki állapota egyre rosszabb.

 

Nem indul az autóm!

Egy-két lehetőség arra, hogy megállapítsuk a problémát.

-          Ha az akku kora elérte a 4-5 évet vagy még többet, akkor valószínűleg az akku ment tönkre.

-          Ha az akku 3 évnél nem öregebb, akkor valószínűleg más a hiba oka, vagy lemerült, esetleg gyárihibás (2 éven belül garanciális).

Pörgeti a motort, vagy meg se nyekken?

-          Ha pörgeti a motort, akkor az akku biztos, hogy jó, máshol van a hiba.

-          Ha nem pörgeti a motort, akkor kapcsoljuk be a rádiót, ventillátort, fényszórót, és ha minden rendben működik, fényhalványodás nélkül, akkor az akku jó, a motort tiltja az indításgátló, riasztó.

-          Ha a világítás vagy a műszerfalon lévő kontrollámpák fényei halványodnak biztos, hogy az akku rossz.

Gyors elindítási lehetőség:

1.       Egy másik autóról bikázzuk be az autónkat.

2.       Betolással indítsuk el az autót.

3.       Ha van akku töltési lehetőség, akkor töltsük az akkut. Fél óra alatt annyit tudunk tölteni rajta, hogy az autó elinduljon.

 

-          Ha sokat állt az autó, akkor valószínűleg csak lemerült az akku.

-          Ha véletlenül rajtafelejtettek valami fogyasztót, akkor az akku csak le van merülve.

-          Ha járó motor nélkül csak 5 percig hagyta égve a világítást, vagy bekapcsolva a rádiót, és nem indul az autó, akkor az akku rossz.

-          Idáig semmi baja nem volt az autónak. Megálltam vele 5 percre és most meg se mozdul. Valószínűleg rossz az akku, szakadt.

-          Rövid távokon használom az autót és sokszor indítózok. Csak le van merülve az akku.

-          Már egy hete érzem, hogy nehezen indít. Az akku megöregedett, töltésre vagy cserére szorul.

 

Miért nincs az akksin varázsszem? (kukucskáló)

A varázsszem beépítését azét hagyták el a gyártók többsége, mert nem a teljes igazságot mutatták. Egy akkuban 6 cella van, míg a varázsszem csak egy cellának az állapotát mutatta. Ha bármelyik másik cella zárlatos lett, vagy meghibásodott, attól a szem még jó állapotot mutatott, az akku mégis működésképtelen, rossz.
 

Felborult az akku, kifolyt a sav, mit kell beleönteni?

Ez esetben savval kell pótolni a hiányt!

 

Leejtettem az akkut és elrepedt az oldala. Meg lehet javítani?

Műanyaghegesztéssel meg lehet javítani, bár nem szeretik a szakemberek hegeszteni, mivel robbanásveszélyes. (A LESTI AKKU nem vállalja a javítását).

 

Lemerült az akku, töltöttem bele desztillált vizet, mégsem indul?

Desztillált víz pótlásával az akku még nem lesz árammal feltöltődve, sőt a benne lévő sav sűrűsége is felhígul. Mindenképpen árammal kell tölteni. Ha utána sem indít, akkor az akku rossz.

 

Európai autóm van mégis bal pozitívos az akku!

Van némely típus, amibe be lehet szerelni a bal+ akkumulátort is, mivel a kábelek olyan hosszúak, hogy elérnek bárhova az akku körül. Viszont sok esetben az akku megfordítva van beszerelve az autóba. Tehát, ha az akkura nézünk és a kivezetések a tőlünk távolabbi végére esnek, az akkumulátor pozitív saruja bal oldalon van, attól még az akku jobb+ -os, csak 180 fokkal el van forgatva.

Az akku polaritását úgy állapítjuk meg, hogy az akku elejét nézzük. Az akku eleje az, amin a márkát jelző címke található, és a kivezetések hozzánk legközelebb esnek. Így, ha az akkunak a jobb oldalán van a pozitív az jobb+ -os.

Ha az akkut elforgatjuk 180 fokkal, a saruk tőlünk a távolabbi végén lesznek, így a pozitív bal oldalra esik. Mindent egybevéve, ha európai autóról van szó az 99%, hogy jobb+ -os akkuval van szerelve.
 

Miért kell nagyobb teljesítményű akku diesel autóhoz?

A diesel autók motorja nehezebben indul, ráadásul a nagy hidegben sokáig kell izzítani, ezért nagyobb teljesítményű akku szükséges a biztos indításhoz.

 

 

Miért télen mennek tönkre az akkumulátorok?

Az akkumulátor ereje, töltöttsége 0 fok beálltával, illetve a nagyobb hidegekben 10, akár 20%-os kapacitásvesztéssel is járhat. Ahogy öregszik egy akku, évről évre veszít a kapacitásából, így a hidegben egy öreg akkumulátorban már nincs, vagy nagyon kevés energia van, hogy beindítsa az autót. Még egy fiatal 1-2 éves akkumulátornál is tapasztalható, hogy az ősz végi első hidegekben nehezebben indul az autó, mint a nyári hónapokban. Ilyenkor érdemes árammal feltölteni az akkumulátort, hogy visszanyerje a hidegben elvesztett kapacitást.

 

44Ah-ás akku van az autómban, rakhatok-e bele nagyobbat?

Természetesen igen, ha a nagyobb akku fizikai mérete elfér az autóban. Előnyei: Könnyebben fog indulni, hosszabb lesz az akku élettartalma.

A generátor ugyan úgy fel tudja tölteni, illetve szinten tudja tartani és a fogyasztók, biztosítékok, elektromos berendezések sem fognak tönkremenni tőle.

Gyárilag mindig kisebb akkut raknak az autóba, mivel az autó még új. Minél öregebb az autó annál jobban öregszenek az alkatrészek, nagyobb teljesítményű akkumulátor kell a megbízható indításhoz.
 

A gyári akku elment 8 évet, ez hogyan lehet?

A gyári akkumulátor minden esetben a legfelső kategóriát képviseli, az autógyártóknak nagyon magas a követelményük az akkukkal szemben. Viszont ahogy öregszik az autó, annál jobban öregszenek az alkatrészek is, és annál sűrűbben kell majd akkumulátort cserélni is.

 

Miért nem lehet, illetve nagyon nehéz gyári akkumulátort kapni?

A gyári akkumulátorok részben a boltok polcain is megtalálhatóak, mivel pl.: a Varta, Exide és a Banner cég is gyárt gyári besszállításra akkumulátorokat. A gyári akkumulátorokon azonban maximum kis betükkel, vagy nem is tüntetik fel a márkajelzést mivel az autógyárnak nem érdeke reklámozni az említett márkákat.
 

Hogyan kell kicserélni az akkumulátort?

Miután az akku rögzítési pontokat eltávolította, először a negatív sarut, majd a pozitív sarut kell leszerelni. Beszerelésnél ez a folyamat fordítva történik, először a pozitív sarut majd a negatív sarut kell a helyére rakni.
 

1 évet bírt az akkumulátor! Kifogtam valami rosszat?

Nem feltétlenül. Nagy valószínűséggel az autóban kell keresni a hibát, hogy megtudjuk miért ment tönkre ilyen hamar az akku. Elképzelhető az is, hogy az akku gyártási hiba miatt ment hamar tönkre, de erre elég kicsi az esély.

Motor akkumulátoroknál az alsó kategóriás akksik szinte minden esetben csak egy évet bír ki. Persze kivételek mindig vannak.

 

45Ah-s akksim volt eddig, a generátor feltölti a nagyobb akkut is?

Természetesen „feltölti”, mivel a generátor nem érzékeli mekkora akkumulátort tölt, és a feszültségszabályzónak köszönhetően egy 45Ah-s akkumulátorba is ugyanannyi áramot fog visszapótolni, mint egy 100Ah-ba.

 

Az akku tönkreteheti a generátort?

Az akku nem tudja tönkretenni a generátort, csak a generátor tudja tönkretenni az akkut egy esetleges túltöltéssel, alultöltéssel, ha feszültségszabályzó, illetve a generátor tönkremegy.

 

Az akku néha indít, néha nem! Mi a baj?

Általában nem az akkumulátor a hibás. Az akku, ha tönkremegy, akkor nem indít feltöltés után sem. Ha az akku jó, akkor biztos, hogy indít. Ha az autó néha indít, néha meg nem, akkor valószínűleg az indítómotornál, riasztónál, vagy egy indításgátlónál (rablásgátlónál) kell keresni a hibát.

 

Olyan akkut keresek, aminek nagy az indítóárama!

Természetesen vannak olyan akkumulátorok, amelyeknek kiemelkedően nagy az indítóáramuk. Ezek általában a felső kategóriába tartoznak.  Az akkukra írt, irracionálisan magas indítóáram értékek sajnos nem valósak. Lehetetlen, hogy az az érték megvalósuljon. Egy 10 literes edénybe nem lehet 12 liter vizet beleönteni. Hasonlóan egy 55Ah-s akkumulátorba sem lehet pl.: 650-nél nagyobb indítóáramot tölteni. Minden akkumulátornak van egy átlagos indítóárama, ezt túlszárnyalni maximum 25%-al lehet.

 

Meddig bírja még az akkumulátorom?

Előre megmondani nem lehet. Tavasz elején nagy valószínűséggel a következő téli szezonig nem lesz  gond az akkuval, de egy 5 évnél idősebb akkumulátor már bármikor tönkremehet. Ha ősszel mérünk egy öreg akkumulátort, de a mérési eredmény jó, attól még a hideg idő okozhat változásokat az akkuban.
 

Sokat állt az autóm, töltöttem az akksit, mégsem indít:

Valószínű mélyen kisült az akku. Otthoni töltővel sajnos nehezen, vagy nem is lehet feltölteni. Javasoljuk, hogy ha az akku 4 évnél fiatalabb vigye szakszervizve, ahol nagyteljesítményű töltővel feltöltik. Ha 4 évnél öregebb az akku, akkor valószínű tönkremegy, feltöltés után kapacitásgyenge lessz. Az öreg akkumulátor a mélyen kisütést (lemerítést) nem bírja.

 

Töltésnél ki kell szerelni az akkumulátort a gépkocsiból?

Nem kell kiszerelni, sőt még a saruk is a helyükön maradhatnak, a töltési áram nem tesz kárt az autóban.

 

Töltésnél ki kell csavarnom a dugókat? Nincsnek dugók!

Gondozásmentes akkumulátorokon általában megtalálhatók a dugók, ezeket matricával, vagy egy műanyag fedéllel elrejtik a gyártók. Lehetőség szerint érdemes kitekerni őket a jobb szellőzés érdekében. A zártrendszerű akkumulátorokon nincsenek dugók, így azokat nem lehet felnyitni. Az akkumulátort zárt állapotában is lehet tölteni, mivel a két végén található szeleppel ellátott szellőzőnyíláson gond nélkül tud távozni az esetlegesen keletkezett túlnyomás, savgőz.

Meddig kell tölteni az akkumulátort?

Egy teljesen lemerült akkumulátort maximum 24 órát és a kapacitásának az egy tizedével szabad tölteni. Tehát egy 55Ah akkumulátort maximum 5,5 Amperrel szabad tölteni. A mai kapható töltők nagyrésze már autómata, mely szabályozza a töltőáram nagyságát és idejét. Egy akkumulátor 12,6V-on van 100%-os töltöttségi állapotban. Ha az akkumulátorban mért feszültség 12,1 Volt alatt van, az akku 50%-ban merült, az autót már nem tudja indítani. Voltmérő hiányában úgy tudunk meggyőződni arrol, hogy az akku feltöltődött, ha lehetőség szerint eltávolítjuk a dugókat és az akkuban lévő sav élénken pezseg.  

 

Mi a különbség olcsó és drága motorakku között?

Az olcsó motorakku is kifogástalanul indítja a motort. Eltérések csak gyártási minőségben lehetnek, ami az akku élettartamát befolyásolja. Az olcsó=alsó kategória élettartalma általában csak 1 szezon, a közép kategória kb. 2-3 szezon, a felső kategória akár 4-5 év is lehet. Persze kivételek minden esetben előfordulhatnak.
 

Miért kell desztillált vizet önteni az akkuba sav helyett?

Mivel a sav nem párolog csak a benne lévő víz, ezért vízzel kell pótolni a hiányt.

kénsav vegyjele: H2SO4. Egy feltöltött akkumulátorokban a kénsav 32% a többi víz. Ez a mennyiségű víz az akku működése közben maradéktalanul elpárologhat (okozói: töltés alatt pezsgés, melegedés), amit desztillált vízzel (ioncserélt víz) pótolni kell.

 

 

 

 

 


 

Ugrás az oldal tetejére ↑
Belépés
E-mail:

Jelszó:

Kosár tartalma
Az Ön kosara jelenleg üres.

Vásárlási információk

Akkumulátor kereső
Akkumulátor boltok

1171 Budapest, Nagyszentmiklósi u. 27.
Mobil: 0670-385-3570
Tel: 061-258-3568
Nyitva: H-P: 8-17 óráig
Szombaton: 8-12 óráig
Vasárnap: Zárva

1102 Budapest,
Állomás u. 17.

Tel: 061-262-8505
Mobil: 0620-462-6767
Nyitva: H-P: 8-17 óráig
Szombaton: Zárva
Vasárnap: Zárva

1141 Budapest,
Fogarasi út 95.

Mobil: 0620-462-7999
Nyitva: H-P: 8-17 óráig
Szombaton: 8-12 óráig
Vasárnap: Zárva

1188 Budapest,
Nagykőrösi út 4.

(Kispesti u. 1.)
Pestszentimre!

Tel: 061-631-3431
Mobil: 0620-438-8762
Nyitva: H-P: 8-17 óráig
Szombaton: Zárva
Vasárnap: Zárva

2120 Dunakeszi, Fő út 91.
Mobil: 0620-463-7670
Tel: 0627-637-820
Nyitva: H-P: 8-17 óráig
Szombaton: 8-12 óráig
Vasárnap: Zárva

2049 Diósd, Gárdonyi Géza u. 18.
(Érd környékén!)
Mobil: 0620-568-6474
Tel: 0623-545-455
Nyitva: H-P: 8-17 óráig
Szombaton: 8-12 óráig
Vasárnap: Zárva

Akkusegély Budapesten

KISZÁLLÍTÁS AZONNAL BUDAPESTEN!

Díja: 4.000 Ft ami tartalmazza az azonnali kiszállást, beszerelést, a régi akkumulátor elszállítását.

Hívja munkaidőben a 0620-438-8762-es telefonszámot.

Akku házhozszállítás

Akkumulátor házhozszállítás a DPD futárszolgálattal.

Díja: 110Ah-ig 1.500 Ft / akkumulátor. A délig leadott rendelést a következő munkanapon kézbesítjük.

Akkumulátor csere

Ingyenes beszerelés üzleteinkben!

Személyes átvétel esetén munkatársaink ingyenesen beszerelik autójába az új akkumulátort.

Olcsó akkumulátor

A legtöbb típus diszkont áron!

Igyekszünk mindegyik típusú akkumulátort a legkedvezőbb áron kínálni vásárolóinknak. 

Állandó raktárkészlet

Állandó raktárkészlet minden típusból!

A termékek mindegyik boltunkban megtalálhatóak.

A boltok árai megegyeznek a Webshopban feltüntetett árakkal.

Munkaakku W/Ah képlet

Watt : Volt = Amper x Használt órák száma * Biztonsági faktor (állandó 1.7) = Akkumulátor kapacitása Ah-ban.

A biztonsági faktor állandó, mivel az akkumulátor kapacitásának utolsó 30%-át nem lehet kivenni. (Lemeríteni)